Home » Node » 27569

Roberto Navigli è stato selezionato come ACL Fellow

Roberto Navigli è stato selezionato come ACL Fellow! Con questo prestigioso riconoscimento, l'Association for Computational Linguistics premia i ricercatori i cui contributi nel campo dell'NLP sono stati straordinari in termini di eccellenza scientifica e tecnica, di servizio all'associazione e alla comunità e/o di attività educative o di sensibilizzazione con un impatto più ampio.

Di seguito i 5 fellows nominati:

+ Mona Diab
- Carnegie Mellon University
- For contributions to Arabic language NLP, to lexical semantics,  and for democratizing NLP to wider and less privileged communities.

+ Barbara di Eugenio
- University of Illinois at Chicago
- For outstanding contributions to natural language generation; intelligent tutoring systems; discourse; intercoder agreement; and applying multimodal interactive systems to health.

+ Anna Korohnen
- University of Cambridge
- For significant contributions to lexical acquisition, multilingual and low resource NLP, socially beneficial language applications, and services to the ACL community

+ Roberto Navigli
- Sapienza University of Rome
- For significant contributions to multilingual lexical-semantic resources and a unifying vision for multilingual lexical and sentence-level semantics.

+Ming Zhou
- Langboat Ltd.
- For significant contributions to machine translation, language learning, text generation as well as the growth of NLP community in China and Asia